Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC)
    • Artículos GIEC
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC)
    • Artículos GIEC
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10113

    Título
    The Effect of Integrative STEM Instruction on Elementary Students’ Attitudes toward Science
    Autor
    Toma, Radu BogdanAutoridad UBU Orcid
    Greca Dufranc, Ileana MaríaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 2018, V. 14, n. 4, p. 1383-1395
    Editorial
    Modestum
    Fecha de publicación
    2018-04
    ISSN
    1305-8215
    DOI
    10.29333/ejmste/83676
    Resumen
    An inquiry-based integrative STEM education approach was implemented in two fourth grade Elementary Education classes, in Spain, through a module on simple machines. The viability of this science education model in the official Spanish curriculum and its influence on students’ attitudes towards science and learning of STEM subjects has been studied through an adapted Test of Science Related Attitude scale, achievement tests, and teachers’ interviews. Students participating in the integrative STEM project reported significantly more favourable attitudes toward science than students from traditional classrooms. Although attitude scale and achievement test results seem to show that an integrative STEM education may be feasible in 4th grade of the Spanish elementary education, interviews revealed reluctance among teachers to use integrative STEM education and more directive instructions on implementing such an educational model are demanded. Implications for science education and future studies are discussed.
    Palabras clave
    Integrative STEM
    Attitudes toward science
    Inquiry-based science education
    TOSRA
    Materia
    Educación
    Education
    Planificación educativa
    Educational planning
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10113
    Versión del editor
    https://doi.org/10.29333/ejmste/83676
    Aparece en las colecciones
    • Artículos GIEC
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Toma-Ejmste_2018.pdf
    Tamaño:
    412.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem