Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC)
    • Artículos GIEC
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC)
    • Artículos GIEC
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10133

    Título
    Cultural Adaptation of the Expectancy-Value-Cost Scale for Spanish-Speaking Students
    Autor
    Toma, Radu BogdanAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    The Journal of Early Adolescence. 2024, V. 44, n. 6, p. 707-731
    Editorial
    SAGE Publications
    Fecha de publicación
    2024-06
    ISSN
    0272-4316
    DOI
    10.1177/02724316231199224
    Resumen
    The Expectancy-Value model has been extensively used to understand students' achievement motivation. However, recent studies propose the inclusion of cost as a separate construct from values, leading to the development of the Expectancy-Value-Cost model. This study aimed to adapt Kosovich et al.’s (The Journal of Early Adolescence, 35, 5–6, 2015) instrument for assessing achievement motivation in science and math among Spanish-speaking students aged 9–12. The psychometric evaluation encompassed examining validity, reliability, and measurement invariance for gender. The findings support the applicability of the expectancy-value-cost model in elementary school students, providing a valid and reliable tool for assessing achievement motivation in the science and math domain. However, the findings for the measurement invariance for gender are less conclusive and warrant future psychometric evaluations. This study opens avenues for future research on achievement motivation in Spanish-speaking contexts and populations.
    Palabras clave
    Achievement motivation
    Evaluation methods
    Expectancy values
    Cost
    Validity
    Materia
    Psicología
    Psychology
    Enseñanza primaria
    Education, Primary
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10133
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1177/02724316231199224
    Aparece en las colecciones
    • Artículos GIEC
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Toma-jea_2024.pdf
    Tamaño:
    856.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem