Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Logística e Ingeniería del Transporte (LogIT)
    • Artículos LogIT
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Logística e Ingeniería del Transporte (LogIT)
    • Artículos LogIT
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10216

    Título
    The use of Escape Room as an alternative teaching strategy for sustainable mobility
    Autor
    Sipone, SilviaAutoridad UBU Orcid
    Rodríguez Gutiérrez, Andrés
    Moura Berodia, José Luis
    Rojo Arce, MartaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Transportation Research Procedia. 2025, V. 78, p. 538-545
    Editorial
    Elsevier
    Fecha de publicación
    2024-02
    ISSN
    2352-1465
    DOI
    10.1016/j.trpro.2024.02.067
    Descripción
    Comunicación presentada en: 25th Euro Working Group on Transportation Meeting (EWGT) 2023, durante los días 6-8 de septiembre en Santander (Cantabria)
    Resumen
    Gamification and Escape Rooms (ER) are becoming useful tools to encourage attitudinal and behavioural changes and increase learning. In the field of sustainable mobility their use is not widespread and is, in most cases, related to digital games and mobile applications aimed largely at an adult audience. In this study, we explore the potential of this tool to encourage the learning of sustainable mobility concepts in children between the ages of 10 and 13. The experience created, through the resolution of tests and puzzles, has led the 105 students involved to experience, in a playful environment, the formation and learning of sustainable mobility concepts. To measure learning, a pre- and post-experience questionnaire has been provided and the results have been classified with some characteristics of the students such as gender and mobility habits. The analysis of the questionnaire data using multinomial logit models has allowed us to determine which variables affect the probability of answering correctly before and after the experience. In the results obtained we can observe that gender, bicycle use, public transport or the presence of many cars in the family are relevant variables when it comes to having knowledge about mobility issues and that the ER experience has favored a change, although minimal, in the acquisition of sustainable mobility concepts.
    Palabras clave
    Sustainable mobility
    Escape room
    Education
    Learning
    Multinomial logit
    Materia
    Educación
    Education
    Transporte sostenible
    Sustainable transportation
    Juegos
    Games
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10216
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1016/j.trpro.2024.02.067
    Aparece en las colecciones
    • Artículos LogIT
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Sipone-trp_2024.pdf
    Tamaño:
    714.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem