Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Research in marketing and innovation (R+M+I)
    • Artículos R+M+I
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Research in marketing and innovation (R+M+I)
    • Artículos R+M+I
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/9766

    Título
    Customers' predisposition to use mobile banking: resource's availability is decisive
    Autor
    Prodanova, JanaAutoridad UBU Orcid
    San Martín Gutiérrez, SoniaAutoridad UBU Orcid
    Jiménez Torres, Nadia HuitzilinAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    International Journal of Mobile Communications. 2023, V. 21, n. 2, p. 159-180
    Editorial
    Inderscience
    Fecha de publicación
    2023-02
    ISSN
    1470-949X
    DOI
    10.1504/IJMC.2023.128818
    Resumen
    The mobile banking channel, although thriving, has been characterised by features such as lack of information or difficult accessibility to direct advice in the mobile communication between clients and banks, making clients' use of mobile banking services challenging. The failure of mobile banking to provide some traditional banking services is considered a shortage, further leaving negative consequences on mobile banking usage. Thus, in the attempt to understand and mitigate these negative effects, with data from 1,429 actual mobile banking clients, this study identifies the adverse influence of the mobile banking inadequacies on clients' satisfaction, permission-based mobile marketing tendencies and word-of-mouth. With the idea to overcome the limitations to the mobile banking use, two groups of clients were distinguished, recognising that positive or negative relations are stimulated in accordance with clients' perception of the importance of ubiquity, as the unique mobile banking attribute.
    Palabras clave
    Mobile banking
    M-Banking
    Resources
    Inadequacies
    Resource-based Theory
    RBT
    Ubiquity
    Satisfaction
    Permission-based marketing
    Word-of-mouth
    WOM
    Perceptions
    M-Commerce
    U-Commerce
    Materia
    Banca telefónica
    Home banking services
    Satisfacción del cliente
    Consumer satisfaction
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/9766
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1504/IJMC.2023.128818
    Aparece en las colecciones
    • Artículos R+M+I
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Pradanova-ijmc_2023.pdf
    Tamaño:
    800.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem