Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC)
    • Artículos GIEC
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC)
    • Artículos GIEC
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10140

    Título
    Elementary school students’ interests and attitudes towards biology and physics
    Autor
    Toma, Radu BogdanAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Journal of Biological Education. 2024, V. 58, n. 4, p. 972–983
    Editorial
    Routledge
    Fecha de publicación
    2024
    ISSN
    0021-9266
    DOI
    10.1080/00219266.2022.2147208
    Resumen
    Despite improvements in female science enrolment, the gender gap remains in some disciplines. This study examines whether elementary school students (N = 1012, third to sixth graders) display gender-stereotypical interest in learning biology and physics content and how this affects their attitudes towards school science. K-means cluster analysis revealed four interest profiles that resemble career enrolment patterns, with slightly more girls in profiles of high interest in biology over physics (biology interest) and low interest in both disciplines (disinterested), and more boys in high interest in physics over biology (physics interest) and high interest in both disciplines (interested). Students in the interested profile had more positive attitudes towards school science than those in the other profiles. These findings suggest gender segregation in science may be shaped before students make career decisions, calling for attitude-based, gender-inclusive educational interventions from elementary grades.
    Palabras clave
    Attitudes
    Science education
    Gendered interest
    Biology
    Physics
    Materia
    Psicología
    Psychology
    Enseñanza primaria
    Education, Primary
    Sexismo en la educación
    Sexism in education
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10140
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2147208
    Aparece en las colecciones
    • Artículos GIEC
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Toma-jbe_2024.pdf
    Tamaño:
    819.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Archivo cerrado
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem