Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Educación, Inclusión y Tecnología (EDINTEC)
    • Artículos EDINTEC
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Educación, Inclusión y Tecnología (EDINTEC)
    • Artículos EDINTEC
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/10423

    Título
    Students’ Attitudes Towards AI and How They Perceive the Effectiveness of AI in Designing Video Games
    Autor
    Sáez Velasco, SaraAutoridad UBU Orcid
    Alaguero Rodríguez, MarioAutoridad UBU Orcid
    Rodríguez Cano, SoniaAutoridad UBU Orcid
    Delgado Benito, VanesaAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Sustainability. 2025, V. 17, n. 7, 3096
    Editorial
    MDPI
    Fecha de publicación
    2025-04
    ISSN
    2071-1050
    DOI
    10.3390/su17073096
    Resumen
    The aim of this paper is to find out what the attitudes of higher education students in arts education are towards generative AI and how this relates to their use of it in their academic/professional practice. This is a case study and an exploratory, descriptive and correlational quantitative research study, the methodology of which allows us to determine the vision of the sample of participants in relation to the subject. The design consists of three phases: (1) students complete an Attitude Towards Artificial Intelligence (ATAI) scale; (2) they then create two sketches as a collage of images to be used as visual references for a future digital illustration, one using images from the internet and the other using a generative AI tool; and (3) finally, students complete a questionnaire on their perception after using the generative AI tool used in the activity. The results show significant relationships between attitudes towards AI and perceptions of its effectiveness, efficiency, creativity, and design autonomy. It seems that the attitude with which students approach AI tools is a determining factor when it comes to using them in design tasks and can contribute to quality education.
    Palabras clave
    Generative artificial intelligence
    Attitude towards artificial intelligence
    Arts education
    Higher education
    Materia
    Psicología
    Psychology
    Inteligencia artificial
    Artificial intelligence
    Videojuegos
    Computer games
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/10423
    Versión del editor
    https://doi.org/10.3390/su17073096
    Aparece en las colecciones
    • Artículos CAYPAT
    • Artículos EDINTEC
    Atribución 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Saez-sustainability_2025.pdf
    Tamaño:
    236.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem