Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Research in marketing and innovation (R+M+I)
    • Artículos R+M+I
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Research in marketing and innovation (R+M+I)
    • Artículos R+M+I
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/6633

    Título
    What Drives M-Shoppers to Continue Using Mobile Devices to Buy?
    Autor
    Rodríguez Torrico, PaulaAutoridad UBU Orcid
    San Martín Gutiérrez, SoniaAutoridad UBU Orcid
    San José Cabezudo, Rebeca
    Publicado en
    Journal of Marketing Theory and Practice. 2019, V. 27, n. 1, p. 83-102
    Editorial
    Routledge, Taylor & Francis Group
    Fecha de publicación
    2019-01
    ISSN
    1069-6679
    DOI
    10.1080/10696679.2018.1534211
    Resumen
    The aim of this work is to offer a better understanding of consumer continued intentions to use mobile devices to shop. An integrated model is developed to identify the drivers that lead m-shoppers to repurchase. Specifically, navigation, safety and ubiquity are posited as stimuli guiding consumers’ affective (satisfaction) and cognitive (trust and convenience) reactions that will, in turn, increase repurchase intention. Results show the impact of ubiquity on m-convenience and safety m-experience on both affective and cognitive reactions. Finally, repurchase intention is explained directly by m-satisfaction and m-convenience and indirectly by m-trust. This article contributes to the fields of mobile marketing literature and practitioner management.
    Materia
    Comercio
    Commerce
    Marketing
    Tecnología
    Technology
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/6633
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1080/10696679.2018.1534211
    Aparece en las colecciones
    • Artículos R+M+I
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Documento(s) sujeto(s) a una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Rodriguez-jmtp_2019.pdf
    Tamaño:
    490.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem