Universidad de Burgos RIUBU Principal Default Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Universidad de Burgos RIUBU Principal Default
  • Ayuda
  • Contacto
  • Sugerencias
  • Acceso abierto
    • Archivar en RIUBU
    • Acuerdos editoriales para la publicación en acceso abierto
    • Controla tus derechos, facilita el acceso abierto
    • Sobre el acceso abierto y la UBU
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUBUComunidadesFechaAutor / DirectorTítuloMateria / AsignaturaEsta colecciónFechaAutor / DirectorTítuloMateria / Asignatura

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos ADMIRABLE
    • Ver ítem
    •   RIUBU Principal
    • E-Prints y Datos de investigación
    • Grupos de investigación
    • Advanced Data Mining Research and Bioinformatics Learning (ADMIRABLE)
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos ADMIRABLE
    • Ver ítem

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10259/8370

    Título
    A Framework for Developing Multi-user Immersive Virtual Reality Learning Environments
    Autor
    Checa Cruz, DavidAutoridad UBU Orcid
    Rodríguez García, BrunoAutoridad UBU Orcid
    Guillén Sanz, HenarAutoridad UBU Orcid
    Miguel Alonso, InésAutoridad UBU Orcid
    Publicado en
    Extended Reality. 2023, V. 14218, p. 89-103
    Editorial
    Springer Nature
    Fecha de publicación
    2023-09-05
    ISSN
    0302-9743
    DOI
    10.1007/978-3-031-43401-3_6
    Resumen
    Multi-user immersive Virtual Reality (iVR) environments have gained attention for their potential to facilitate collaborative learning experiences. These environments offer ideal settings for social interaction, collaborative learning, and experiential learning. However, the development of these immersive environments can be time-consuming, and existing options often have limitations that hinder widespread adoption in educational settings. The framework aims to address these challenges by providing a structured approach to design and development multi-user immersive virtual reality environments. The proposed framework integrates key components such as user interaction, data tracking, and visualization functionalities, with a focus on enhancing learning outcomes and promoting collaborative experiences. Through the utilization of the framework, developers can create interactive iVR learning environments that facilitate meaningful engagement and knowledge acquisition. To illustrate its functionality, a case study is presented, showcasing a multi-user virtual reconstruction of San Juan de Arce, La Rioja (Spain) for cultural heritage learning. The results demonstrate the potential of the framework in creating engaging and educational experiences while reducing dependence on external tools. Future research directions emphasize the continuous improvement and adaptability of the framework to meet diverse educational needs.
    Palabras clave
    Virtual reality
    Learning
    Multi-user
    Framework
    Materia
    Informática
    Computer science
    Tecnología
    Technology
    Educación
    Education
    URI
    http://hdl.handle.net/10259/8370
    Versión del editor
    https://doi.org/10.1007/978-3-031-43401-3_6
    Aparece en las colecciones
    • Ponencias / Comunicaciones de congresos ADMIRABLE
    Ficheros en este ítem
    Nombre:
    Checa-er_2023.pdfEmbargado hasta: 2025-09-05
    Tamaño:
    1.225Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Visualizar/Abrir

    Métricas

    Citas

    Academic Search
    Ver estadísticas de uso

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis
    Mostrar el registro completo del ítem